Dec 9, 2007

sport


det var en stor boxningsmatch inatt mellan mayweather och hatton (jag hejade på britten men han förlorade), som jag enbart känner till för att snk boxas (vilket är mycket fascinerande). jag kan dock inget om boxning. jag testade lite med min gamla kompis stina när jag bodde i stockholm men jag fick blodutgjytningar mellan knogarna och var dålig på armhävningar, så det slutade jag med rätt snabbt. jag är rätt dålig på sport rent generellt. jag fick trea i gympa bara för att jag var så entusiastisk. sen spelade jag visserligen basket i två lag när jag bodde i uppsala och var snabbaste dribblaren och en av de längsta i laget. men så stannade jag i växten när jag gick i sjuan och har inte växt mer än de 168.5 jag är idag. jag har även gått på balett och gymnastik när jag var liten eftersom mamma fick för sig att jag skulle gilla det när jag i själva verket bara ville klättra i träd och gräva hemliga tunnlar till kina. så jag vägrade gå efter två förnedrande gånger. på baletten var jag längst och var den enda flickan med turkos tu-tu, alla andra hade rosa. och jag var för klantig för att känna mig ok på gymnastiken. så dumt. jag ville bara gå på karate och spela tennis och jag förstår inte varför jag inte fick göra det istället. jag vill fortfarande spela tennis. jag kanske ska börja efter jul.

No comments: