Dec 12, 2007

1. bert 2. debaser

jag hade konstiga drömmar inatt. först drömde jag att jag var med barn fast min mage var rätt liten och jag tänkte att det var bäst att inte hoppa omkring. sen sa jag till killen (jag kommer inte ihåg vem det var), att det var helt sjukt att vi var tvungna att tänka ut namn. och jag visste att det skulle bli en pojke så jag ville att han skulle heta BERT efter ernie & bert, men jag ville inte att han skulle förknippas med bert karlsson så jag visste inte riktigt. sen kramade jag barnet och kände jättemycket kärlek och förundran (nej jag är inte gravid). nästa dröm handlade om debaser och de hade gjort om där inne, och jag drack coca-cola och fick en piggelin, och han som har after church satte fram vegetarisk mat och en skål med vad jag trodde var lingon, men det var det inte. sen hade de flyttat scenen till en annan vägg, och jag gick någon sorts kurs där jag skrivit en novell, och läraren kom fram och skulle läsa den men jag hade stavat allt fel och vissa ord syntes inte alls fast när jag höll upp pappret mot ljuset syntes det lite svagt. sen satte de upp två tältsängar för en som jobbade i baren skulle sova där eftersom hans föräldrar skulle gå och lägga sig tidigt, och långe daniel från gymnasiet var där och ett elakt ex som hade en röd rock, och så stod jag bredvid mattias kroon och skrek "ÅH DAVID BECKHAM!" och pekade ut genom fönstret, men det var inte david, bara en småfet skejtare.

No comments: