Dec 13, 2007

nej till mardröm

såhär sov jag inatt. tätt tryckt intill väggen. fast jag sov väldigt dåligt och bara några timmar för jag hade väldigt mycket mardrömmar, vilket jag alltid får när jag ätit kött. jag drömde att jag var ensam i vårt hus i uppsala (konstigt nog drömmer jag ofta om huset i uppsala), och det var natt och det var en som hade följt efter mig och stod utanför dörren och drog i handdtaget och började skrika in genom brevinkastet och jag var jätterädd och ringde pappa att det var någon utanför, och så hörde jag att han klättrade upp och försökte ta sig in via fönstret och jag blev livrädd och sa till pappa att ringa polisen, sen sprang jag i det mörka huset och vaknade med hjärtklappning. sen hade jag en till mardröm som började lugnt då jag träffade massa malmöfolk och jonas grönlund hade sålt en butik och skulle åka till frankrike, jag bara "pratar du franska?" men jag kommer inte ihåg vad han svarade. jag kommer ihåg att det var en snygg jacka i den butiken dock. sen var jag i en lägenhet eller något och min mamma blev galen och hennes ögon var som fiskar och jag kunde inte kontakta henne och hon försökte strypa mig och ingen lyssnade och jag var så ledsen men så fick jag och syrran smink från body shop och mamma togs in och det var jättekonstigt och jag vaknade ledsen.

det är så absurt att vakna som om man sprungit, med hjärtat i halsgropen och ståpäls, bara för att man drömt. det är så svårt att somna om.

1 comment:

Anonymous said...

du sover (?) som en ninja hela tiden?