Dec 12, 2007

i just called to say i love you


det ringde just och det var mamma och först var det tyst, och jag bara "hallå!" och så kom ett litet kvidande ljud och det visade sig att mamma hade tappat rösten men tyckte att hon inte hört av sig på länge så hon ville ändå ringa och säga hej. jag skrattade och sa att vi kunde smsa och att hon skulle vara tyst och dricka te istället för att kvida i telefonen.

när jag blev ihop med richard fick jag en tomattelefon i present och han köpte en uggletelefon till sig själv. jag skulle gärna vilja ha garfieldtelefonen, banantelefonen och klackskotelefonen. i själva verket hatar jag att prata i telefon, vilket alla känner till som försökt ringa mig.

det finns faktiskt bild&textbaserade internet, mms och sms.

5 comments:

kajsa said...

amen eller hur, varför tycker alla man är nördig/tråkig om man vill chatta?!

prata i telefon känns som att höra röster inne i huvudet = mycket obehagligt!

Therese Svensson said...

håller helt med!! telefon är som att åka droska, helt menlöst och förlegat.

Hanna said...

Jag vill ha pussmuntelefonen som var populär på 80-talet. Någon som vet var man kan få tag på en sån?

Hanna said...

Jag skulle gärna åka droska.

Hanna said...

Jag har köpt en!!! Telefon!!!Jag hittade den!!!