Dec 9, 2007

vem blåste upp ballongerna i fredags?


i fredags hade jag tänkt ha utegångsförbud men mattias och jag kom på att vi hade ett ansvar som de roligaste på nöjesguiden att närvara på festen på plysch. så mattan kom förbi med en flaska champagne och jag åt glutenfria mackor med senap, mjölkfri ost och köttfri salami (OBS SOM MATTIAS SMAKADE). vi lyssnade på david byrne och carly simon och åt en konstig spansk knopp som rensade smakpaletten och vid halv elva tog vi en taxi till lilla torg där vi skulle möta snygga normala killen, men jag och mattias var tidiga så vi gick in och hejade på sara berg, camilla, kristian kornhag, sweet tooth-johan, emil broomé, harry white, daniel antilla, tjallamalla-my och de andra som var där. jag knöt fast två ballonger på mattias öron så han blev kaninen fo-fo när vi satt på två svarta puffar och en kille kom och sparkade ut min öl och det hade varit skandal om jag inte redan hade whisky och en till öl i handen. det stod fruktfat överallt och jag trodde först de hade lagt ut potatis men det visade sig vara plommon, så jag och hanna ahh! satte plommon i våra bhs och la sen tillbaka dom så att någon skulle få extra speciellt goda plommon. sen dansade jag talking heads dansen med mattias tills snk kom och var söt och jag presenterade honom för sara och camilla, och pratade med hans vänner (som bland andra visade sig vara rajter!). efter lite mer dans och öl kom vi på att vi skulle dricka fernet i den inre baren så då gjorde vi det och jag, camilla och sara jämförde röda läppstift (m.a.c, max factor, chanel), och så hängde jag med snk tills det var dags att gå hem och lyssna på notturno på P2.


No comments: