Dec 13, 2007

dagens tips: flickorna fläderblom







jag blev bjuden på ekologisk superlunch på Flickorna Fläderblom av moa som en del av min tvåstegsraket födelsedagspresent (jag fick även en skiva med bröst på omslaget). det var mycket gott. man kan ta bussen dit ifall man gillar att ha trist, men vi promenerade vilket tog ca 30 minuter (det är som från slussen till skanstull och är inte ett dugg långt din jäkla gnällspik). vi tog varsin FANTASI TALLRIK vilket betydde att man fick plocka ihop vad man ville. moas tallrik är till vänster och hon tog avokado- och vitlökssås, tuppbröst, stor cous cous, bovete, morotsbiff, champinjoner, marinerad sparris och massa mer. jag tog grönsallad, tomatsallad, två olika bönröror, morotsbiff, teriyaki champinjoner, ananas, papaya, jordgubbar, rostade rotsaker och groddar. de hade dessutom massor av gluten- och laktosfria alternativ samt ekologisk folköl. och mycket tupp also known as NOBEL COCK. swish! på väg hem gick vi in på röda korsets second hand där jag fyndade en julklapp till pappa, en abstrakt vas samt en oversize blå kofta.

Flickorna Fläderblom finns på köpenhamnsvägen 40 på väg mot limhamn och är inget för mattias kroon. kolla mer på flickornafladerblom.se

No comments: