Dec 9, 2007

Ladies night



åh vilken fin dag. jag blev bjuden på sushi till frukost av snygga normala killen som var chevalerisk och hällde upp sojasås åt mig. sen åkte han på familjeträff, och jag spenderade dagen med böcker i sängen och lindsay lohan film och j-lo film. vid sex tiden gick jag och köpte en stor sushi på nilsson sushi som jag ätit under hela kvällen eftersom jag har sushi madness. jag funderar på att börja jobba på en sushibar för att inte gå back. jag gillar nilsson sushi (på kaptensgatan), för de lägger wasabi mellan fisken och riset på nigirin och så har de inte äcklig majonäs i rullarna, plus att de oftast inte har den äckliga räkan. fast jag gillar inte att wasabin ser ut som en bajshög.

7 comments:

sara said...

japp, jag har jobbat på sushibar. man fick äta gratis lunch om man jobbade dag och ta med sig sushin som blev över om man jobbade kväll. fab.

Therese Svensson said...

åh vilken dröm. var det svårt att lära sig göra den? jag skulle ätit upp varannan.

Anonymous said...

Men du måste köpa egna metallpinnar att äta med. Det är ju helt sjukt att 3000 träd per dag skövlas i Kina åt att göra de där ätpinnarna. Om inte din mamma köper, kan jag: en främling, köpa.

Therese Svensson said...

oj det visste jag inte. jag har special sailor moon pinnar som jag fick för tio år sedan. jag ska hädanefter alltid ta med mig dom.

Anonymous said...

Jag har läst det i den alltid så vetenskapligt grundade Mama-tidningen, så what do I know, men när man tänker efter så blir det väldigt mycket träd. Men bra med Sailor Moon-pinnar!

sara said...

nä, faktiskt inte svårt alls, brukar göra egen hemma i perioder. det kniviga är att få till rätt sötma-syrlighet på riset, sedan går det som en dans.

Therese Svensson said...

ok nu ska jag söka jobb på sushihak!