Dec 9, 2007

dröm


inatt drömde jag att jag var på det nya stället dit kiruna ska flytta, fast det var sommar och jag var i ett hus där det var svår myggfara. det låg i en dal där det var varmare än övriga området, och familjen i huset beskrev myggen som "farliga, ibland psykotiska". det var en slags avhuggen brygga i sjön och en tjej låg i vattnet och skulle testa hur farliga myggen var. jag frågade varför hon inte gjorde det på land, och hon sa "tror du de skulle bita mig mindre där?". sen berättade familjen om sitt liv och att de ville flytta och inte fattade varför kiruna skulle flytta dit de bodde. sen kom det där nyligen återkommande temat om att jag var tvungen att snabbt ta mig till flygplatsen och leta upp flygbiljetten för annars missade jag allting. jag fick en lussebulle av den där familjen, men jag sa att jag var allergisk och la undan den.

No comments: