Dec 11, 2007

årets nobelmeny

Förrätt
Hummeraladåb med dillbakad hälleflundra och Kalixlöjrom. Serveras med blomkålscreme samt äppelsallad.

Huvudrätt
Ungtupp med tuppkorv smaksatt med salvia. Mandelpotatis- och rotselleriterrin samt silverlökspuré, kronärtskocka och rödvinssås.
Hallon- och svartvinbärsterrin med pistagebottnar samt vaniljglass

VIN
Jacquart Brut Mosaïque Millésimé 1996 Magnum
Corton Grand Cru Grèves Bourgogne 2002 Domaine Jean-Claude Belland
Tri de Vendange Coteaux du Layon 2003Raymond Morin
Café
Remy Martin VSOP
Cointreau
Eau minérale Ramlösa

mmmm ungtupp med TUPPKORV (pfffffffffffffffffffffffffffffffffHAHAHAHAHA)

4 comments:

Dramadrottningen said...

Asså, T! Du får ragg på din blogg! Det är ju typ hela anledningen att jag har min. Fubbigt!

Therese Svensson said...

ragg på min blogg?! VAR

Dramadrottningen said...

Det var ju nån kille som bara Gå ut med mig jag är normal!

Therese Svensson said...

ja aonk! jag sumpar alltid chanser för jag har aspergers.