Jan 10, 2008

safari i sydafrika








igår var jag hos richard och tittade på hans gigantiska platt-tv och hans fenomenala kabeltv medan han wowade. min lägenhet kändes så tom och ensam igår så jag ville inte vara hemma, så efter gymmet och en snabb middag knallade jag över till richard. jag såg ett program på favoritkanalen discovery civilisation där terry jones var i egypten och berättade om forntida svenneegytpiers vardag. det var ett av de bästa egyptologprogrammen jag sett, eftersom de flesta program fokuserar sig på egyptisk arkitektur eller faraoner. sen tittade jag i en fotobok från när vi var i sydafrika! vi var på safari och bodde i bungalows bredvid en bunt med vatten med flodhästar, sen var vi i vinområdet och sen bodde vi några dagar i kapstaden. på safarin såg jag ett lejon, blev rädd för en gammal gnu, såg en leopard gå in i vårt bungalowområde och alla andra djur förutom myrsloken och geparden typ, och så drack vi gin&tonic under stjärnorna på savannen och åt zebragräs. det var helt otroligt magnifikt.

3 comments:

Anonymous said...

LÅNGT HÅR!!?? Har du fler bilder?

Therese Svensson said...

tro det eller ej har jag haft långt hår. det växar snabbt som formel1 så jag klipper det varannan vecka annars blir det jet-långt. ska dock växa ut det i år. och nej, jag har inga bilder på när jag har långt. eller jo, men bara när jag är barn, eller har uppsatt i nån knölig knöl.

Anonymous said...

Skulle du någonsin bli tillsammans med en kille som bara frågade dig rakt ut efter några kvällar tillsammans?