Jan 9, 2008

improbability drive


idag på lunchen sa richard förresten "dricker du te till maten?" varpå jag sa "men jag älskar te" och stannade förvånat upp och sa "det där trodde jag aldrig att jag skulle säga". det är mycket jag säger och gör som jag inte trodde jag skulle säga eller göra. men det är det jag älskar med hela saken, man kan göra om allt så de ser ut och känns annorlunda än de gjorde innan, och man vet sällan vad nästa sak kommer vara. därför brukar jag ibland testa ifall jag bytt åsikt om något - som att jag inte gillade att bada badkar så då gjorde jag ju inte det, men så tänkte jag att jag kanske hade började gilla det igen så då testade jag att bada badkar ett tag men det var inte riktigt för mig. nu har jag testat att äta kött för att se ifall jag blivit en allätare, men det hade jag inte heller. richard höll med om att jag inte verkade vara det heller så jag håller mig till fisk och grönt.

men när jag var runt 20 trodde jag nog att det skulle vara högst osannolikt att min favoritmat skulle vara sallad, att jag skulle gilla att träna eller att jag skulle säga "jag älskar te" på en skånsk konsthall. å andra sidan har jag alltid tänkt att vadsomhelst kan hända så det tar väl ut det första jag sa antar jag.

No comments: