Jan 10, 2008

jag rantar om mat


ok nu har jag druckit alldeles för mycket espresso för jag dricker egentligen inte ens kaffe längre och jag måste prata fort dagboken, men min nisch som kock skulle vara ordinär vanlig gubbemat fast med godare råvaror så även allergiker och mattias kroons praktikant kan äta. och jag vill att man efter en maträtt ska få rätt näring, inte blivit fetare eller smalare (om det inte är kundens uttryckliga önskan), utan bara bli mätt och lycklig. jag kanske ska branda crosscheck ©ooking som "slackerhemmakockens guide till allergifri, automatisk GI, näringsrik och lättlagad old school mat för unga vixens och modernister på 2010-talet".

eh det där var den längsta titeln någonsin. dessutom hatar jag uttrycket GI. det betyder i stort sett bara: ät inte mat som någon plockat från gatan och pressat genom en maskin med bajs. att sen massor av människor blivit miljonärer på att berätta för folk att dålig mat är likamed helt uppenbara saker som godis, pizza, halvfabrikat, frysta eller konserverade grönsaker, stärkelse som omvandlas till socker (som spaghetti, potatis och bröd) + feta mjölprodukter eller fett kött är ju fantastiskt trevligt men jag är avogt inställd mot dom ändå eftersom crosscheck ©ooking inte fått en endaste liten miljon än.

1 comment:

Anonymous said...

vad är kvar efter det där.. grönsaker ?