Jan 12, 2008

konstig kväll

Det var en konstig kväll igår. Inget liksom kom igång och lossnade eller ens flöt på. Jag fick inte tag på richard som planerat för vi skulle laga middag ihop och sen gå ut. Men när jag ringde hans mobil svarade hans storebror förbluffande nog och sa att richard glömt mobilen på kontoret. Så jaha, så jag satt och jobbade på macen och testade ringa richards hemtelefon, som aldrig brukar funka, men denna gång gjorde den det, och vi bestämde att han skulle komma över med lite drinks. Det tog dock ett tag innan han kom så jag höll på att somna till the aviator, men så kom han och vi drack rom och han skrek "mackan!" (mitt sambo-ex) när leonardo dicaprio satt med skägg och rufsigt hår, och de var faktiskt rätt lika. Vi drack rom och klappade santo som genast la sig i richards knä och somnade, och vi var bägge rätt avslagna men beslutsamma om att gå ut, så jag böt kläder cirka 10 gånger eftersom ibland känner man sig bara helt fulful oavsett vad man tar på sig, så det slutade det med att jag tog på mig klänningen jag hade från början (en röd tv-brus klänning med fickor från weekday), och så gick vi till i love där vi skulle fota emilia & maria till en grej i nöjesguiden. Och det var en jättekonstig publik av sorten unga lilla torg killar som gillar för mycket hårgelé och hiphop, och unga killar som gillar fotboll och förortsklipps skägg. Det var suspekt och jag och richard gick till joy division festen på inkonst men där var det också skitskumt och suspekt men moa, erik och sara berg var där och vi pratade lite med dom innan richard helt kastade in handduken och gick hem. Jag stannade kvar och fyllnade till och hamnade på efterfest med per engström som jag känner lite via nöjesguiden juryn, och idag vaknade jag sent med en bula i pannan och minnet efter en dröm där jag var i new york och pratade i telefon med lukas om att ses, och han skulle till denver på jobb, så jag räknade ihop om jag skulle kunna ta inrikesflyget till los angeles och hälsa på för jag hade bara 2900 kronor på kontor. Det är väldigt mycket drömmar där jag pratar med lukas.

Nu ringde jag just lukas bara för det och väckte honom för att han skulle somna om och drömma om mig istället så det blir jämnt.

No comments: