Jan 7, 2008

nöjesguidenfesten: så gick det

the waitresses


det var jätteroligt i lördags, såhär var det: jag sov så sent som möjligt eftersom jag hade varit på en magisk nördpromnight kvällen innan, så gick jag upp, duschade, trängde in mig i mitt rosa paljettfodral och knallade ner till konsum i hopp om att köpa en sushi och sen ta en taxi. föga hade jag anat att det skulle vara isstorm så jag halkade runt en bit och försökte hopplöst få tag i en taxi utan att lyckas. jag kom fram till konsum dock, köpte sushin och gick till busshållsplatsen där jag får syn på tor billgren + en ledig taxi på samma gång, så jag vinkar in taxin, vänder mig om och skriker "TOR! ska du med?" varpå han förvånat, men glatt, hoppar in i taxin som tar oss till slagthuset. där träffar vi harald stjerna och några till, och det tar ett tag innan alla i juryn kommer på grund av vädret, så vi pratar och dricker re-vi-gör som liv delar ut (vi är förståndiga tro det eller ej). sen samlas alla och vi går genom schemat, fixar lite och så ställer vi oss i entrén och väntar på de nominerade i varje kategori. jag hade hand om klubb och konsumtion och det var fler än jag trodde så det var lite meckigt att hålla reda på alla, men jag har ju mina latenta lärar-skills så det gick bra ändå. sen fick alla äta något färgglatt och jag berättade lite hur det funkade och space between och i love gillade vinet men inte maten vilket ledde till ölglatt humör som sig bör, och sen var det prisutdelningsdags så alla gick in och big böss börén satte igång och var rolig på riktigt. det var den bästa filmen vi haft också - det var en mimare som presenterade varje kategori och mattias kroon var voice-overn. och tja, sen vann folk och vi i juryn stod mot väggen och kollade så allt var okej och jag och emil skrek högst, och när space between vann skrek jag "KILLAR!" skithögt och när kristofer var på scen för att presentera årets bar&mötesplats skrek jag "KRILLE!" skithögt så jag fick ont i halsen sen. efter det fotades alla vinnarna och vi gick till ett rum där alla fick champagne och blev fotade var för sig och sen fick vi äntligen festa och det var jätteroligt och det var inte sådär störigt trångt som förra året då man inte kunde röra sig utan att få drinken i ansiktet, och alla var jättetrevliga och det var flera tjejer som kom fram och sa att de tyckte om min klänning, eller min blogg, eller att de var gamla darling-fans, eller att de gillade det jag skrev i metro! jag blev så himla otroligt glad att jag nästan svimmade. sen hjälpte jag leta efter champagne med kristofer, hängde med richard och sofia, berättade för hanna ahh! vilken fin sailor outfit hon hade, fick höra att jag var lik hanna ahh! av en okänd person, dansade i housewivesrummet, drack champagne med daniel sparr, carl reinholdtzon belfrage och mattias kroon, hängde i debaserrummet med quit your dayjob, the waitresses och space between, pratade med olof och hans coola tjejbekant med vit lugg, pratade efterfest med jonas grönlund + staffan & dan från drama och så var kvällen i stort sett var slut och vi skulle dra i taxi till efterfesten men så glömde jag min handväska och fick gå tillbaka efter den och jonas skulle äta korv, så vi fick dela upp oss, och så blev jag trött och åkte direkt hem istället och somnade så småningom till notturno på P2.


bäst klädda på festen igår var jessica c i en gudomlig turkos 40-tals gudinne oscarsgala-klänning, och collabootjejerna som såg ut som foxy trash promqueenbitches från brooklyn. hampus lillasyster och hennes kompis var future nyc couture med fjädrar i håret och andra konstiga attiraljer. herrarna var lite sämre att klä upp sig men det var en gentleman som körde retrosurrealistisktiskt kubricktema med någon sorts päls på ena axeln, och så hade olof en fantastisk modifierad morgonrock på sig så jag försökte genast tvinga honom att starta en morgonrocklinje för moderna vixens och gentlemen.
bästa kommentaren var om modellerna på topshopvisningen - "ja det är ju svårt att ha på sig kläder och gå samtidigt" (angående deras monty python-liknande gåstil).
bästa rummet var hyresgästföreningsrummet med housewives och detta var också festens enda rum med bra ljudnivå. det var grav tinnitusvarning på rummen till höger om gången vilket var synd för jag var bara där korta stunder innan jag blev orolig för mina örons hälsa. jag förespråkar att man kan festa i en hälsosam miljö utan att få hörsel-, köld-, rök- eller andra skador tacksåmycket (öl är mad som det är utan att ytterligare tillföra risker p.s jag är snart 30 men jag funderar om inte den yngre generationen redan har evolverat fram ett automatiskt hörselskydd).

No comments: