Sep 22, 2007

trés bien










jag hade en rolig men bråkig kväll igår. jag, moa och erik gick till tres bien butiksinvigningen på friisgatan, drack öl och pratade med sara berg, dramaboys, skivbolagsboys, jonas grönlund, calle kendo, marcus mckinley & jessica, kristofer, oscar villata, therese & susanne, nkotb-mackan, gustav gelin, måns renntun, hampus, dansmusen, rajter, nisse, blondie, max a, jesper berg och massa fler. det var roligt förutom när han som stod vid ölen frågade mig om leg och jag blev jätterädd men så sa han att han skämtade och jag sa att det inte var roligt och att jag var aspberger. det var många som hade jeansskjortor eller jeansjackor på sig. eller okej det var jag som hade en jeansskjorta med guldkedja under kragen (jag vill ha en sån där cowboyslips som alla i jämtland har), moa med sin mörka jeansjacka och max a som var bedårande i ljus jeansskjorta, cowboyscarf och pannband. susanna och therese var dösnygga och nkotb-mackan likaså så det var som en enda stort ögongodis-kalas. sen gick vi till inkonsts grolsch bloc party/vicefest, dansade till discobelle boyband, drack mer gratisöl och allvarligt borde inkonst BARA ha det rummet öppet och bara skippa att öppna stora salen tills klockan är halv två och det är fullt. hampus fick låna min tony tiger badge, men sen ångrade jag mig när han tittade beundrande på en blond amazon, och så bytte jag och tjejerna på tjotta sminktips för jag älskar att vara brudig. jag hejade på skatepojkarna vid dansgolvet men de var fattiga på öl så jag gick och dansade med moa och tjejerna i stället. det var roligt. besh one är en av mina favoritdjs. jag hade på mig ett pudellinne med smokingtryck, multifärgad kort kavaj och en blå skinnväska. sen gick folk till tempo och jag gick till high five på debaser där anna och ullis spelade jättebra musik och det var bra band, men så började jag tjafsa med kristofer om ett nyckelbyte, tröttnade, och gick hem och tittade på en tv-film om the monkees. jag missade tyvärr helt quit your dayjob på first class riot samt mina bästa djs nihlén & erik moroder.

när jag gick i högstadiet och var loopy girl skrev jag mitt namn som tres på alla skolpapper för att jag inte pallade långt ord. trés bien shop hittar du dock på friisgatan 10.

No comments: