Sep 19, 2007

strumpor, sockor, alf och sensuella tjejen


japp, jag har haft samma kläder på mig fyra dagar rad nu. fast nu fick det vara nog så jag duschade och bytte om. min tvättstuga är så seg. man har bara tvättid i fyra timmar och det finns inget vettigt torkrum så varje gång man tvättar får man dras med tiotusen strumpor, trosor och tshirts i hela lägenheten. om ni har samma problem kan jag rekommendera att inhandla en paraplypalm som kan torka minst 10 trosor/sockor åt gången. som tur är använder jag inte strumpor (förutom under vintern då jag har mormors stickade tjocksockor), så det där strumpproblemet var ljug men ni vet vad jag menar. den röda dykarmössan måste jag också tvätta. tänk att jag har en decimeter långt hår men fortfarande drar mig för att tvätta det. kan ni fatta hur det var när jag inbillade mig att jag skulle ha brigitte bardot hår? det var bara ett jävla rufs. idag var jag förresten på st knut boden second hand och köpte ett par örhängen och tanten som har butiken sa att det var så fint med kort hår och att hon hade mia farrow frisyren som ung och nu ville klippa kort igen men tordes inte. då sa jag att det var jättefint och att det växer ut snabbare än man anar i fall man inte skulle trivas i det. då blev hon glad. sen pratade vi om 50-tals donnor som audrey hepburn, jean seberg och marilyn monroe som ju hade snaggat hår. jag älskar st knuts boden. jag var där för att jag tog en kaffe med richard, som för övrigt var STÖRIG och sa att jag hade rödblont hår (DET ÄR GULD OKEJ) och anklagade mig för att ha använt en F1 bodyspray som jag gav honom i present. så då blev jag arg och han fick åka tillbaks till jobbet. sen gick jag en promenad till astrid, handlade en rödbetsjuice som smakade skit men som älskade mina organ, och sen träffade jag moa och vi hade båda rosa smink och gick runt i olika butiker och letade efter två identiska dockklänningar som vi kan ha på pressbilden. vår idé var att se ut som tvillingbarnen i the shining, men vi hittade inga som var exakt lika, men moa hittade en svart klänning på uff och jag har en vit klänning som borde matcha. utanför uff träffade jag hampus så vi tog en promenad och han hjälpte mig bära tunga kassen från hemköp som vanligt eftersom han är en gentleman och hans mamma borde få ett nobelpris i uppfostran, och efter det har jag jobbat med the prom och crosscheck och ätit tofu med så mycket chili (läs: en halv tesked sambal oelek) att jag fick ont i magen. hur klen är jag? så går det om man äter paleoitisk uberortorektisk kost och sen konverterar till satanskryddor och o-råkost.

2 comments:

Anonymous said...

Ok, du är inte rödlätt då, skulle mer beskriva den som kissfärgad :)

F1-duschkitet var grymt, testade det i morse och jag mig sååå snabb, VROOM. Dock var det uppenbart att body spray flaskan var väl använd. Tyckte väl att jag kände igen lukten.

Therese Svensson said...

MEN NEJ JAG HAR INTE ANVÄNT DEN OCH JAG HAR INTE URINFÄRGAT HÅR