Sep 18, 2007

!!1977!!

det verkar som att adelns främsta privilegium var att de blev avrättade snabbare än svennarna under franska revolutionen. och hör och häpna så blev den sista person att giljotineras så sent som 1977. tänk att dö som den sista personen i giljotinen. min släkt på mammas sida kommer tydligen från frankrike. de rymde under revolutionen för att de annars skulle blivit avrättade, och så hamnade de i sverige. jag har försökt ta reda på det gamla franska namnet utan större framgång. det var så mycket fjanteri däremellan när de skulle hålla på och hålla på med soldatnamn och skit. nu heter mammas släkt walldén. tänk om jag heter therese bonaparte eller therese antoinette. så jävla typiskt. och så sitter jag här i gympabraller och datar i min säng. what would napoleon do?

3 comments:

Anonymous said...

napoleon skulle erövra en riktig man.jag håller på dig!

Anonymous said...

oj!jag menade marie antoinette skulle erövra en riktig man...!

Therese Svensson said...

ehehehehehe