Sep 23, 2007

stridis och jag


igår bjöd hampus mig på lyxfrukost: ananassmoothie till förrätt, rökt lax sallad till varmrätt och torkade jordgubbar till efterrätt. vilket hat trick. förutom att han nyps är han nästan en gentleman, men bara nästan, för sen när vi satt i två övergivna fåtöljer på falsterbogatan klättrade jag över i hans fåtölj och han sa "jag har jättemycket pengar", då skrattade jag och sa "ameh så kan du ju inte säga". sen gick jag hem och åt popcorn med vitlökspeppar och smsade med moa om att gå till freakz på inkonst och kolla in stinkmitt, men eftersom vi är klimakterietanter somnade vi bägge två till ghostbusters. se där. i dag följde jag med min tränings-stridis kompis på hans morgon power walk men det var ett misstag eftersom jag är 168 och han är över 180 med magrutor och lår som stockar, så jag fick pinna på som en jävla hamster i ett hjul. han bara retades och jag blev less och funderade på att våldgästa richard och kolla på hans kabel-tv och äta candy, men då tryckte träningsjunkien på mig i ryggen så jag antingen fick hålla takten eller snubbla och dö. sen bjöd han visserligen på uberortorektisk bovetegröt med hallon, blåbär, massor av frön, sojaprotein och ekologiskt grönt thé. älskar näringsnördar. på vägen hem tänkte jag att han skulle bli min träningsnazist så att jag skulle träna varje gång han tränar. då lär jag ju få upp rutinen igen efter att ha levt garfield-liv i ett år. jag blev förförd av kroons, kristofers och haugaards dionosys livstil. och av getost. och foie gras. och nedladdad film. och drinkar på rasoir. åhhhh. det var tider det.

3 comments:

Anonymous said...

dionysus forever darling.

Anonymous said...

Dionysus e gay! Säg bara till så tar jag ut kroon, kristofer och haugaard på en träningsexercis modell "Full Metal Jacket". Din kropp är ditt tempel, vanhelga detta och gudarna skall vredgas /Poseidon aka Hump us

Therese Svensson said...

foie gras är dock ett ypperligt offer till sagda tempel.