Apr 22, 2007

vänner och hundar - lookalikes

jag och k flanerade på stan igår. vi kollade och petade på sakerna på designtorget där det bland annat fanns en jättesnygg lila digitalklocka, limegrön radiokudde och en grön lampa i form av en kanin. sen gick vi till åhléns prylavdelning och luktade sprit och petade på ännu fler saker. k hittade ett kort med en hund på och sa "det här liknar dig", så skrattade vi och bestämde oss för att sticka över till bokhandeln som ligger där mitt över från (stora) åhléns. där satt vi i barcelonafåtöljen och bläddrade i en hundrasbok för att leta efter hundra som våra vänner var. k tyckte moa var en golden retriever, men jag höll inte riktigt med. jag tyckte rajter var en helknasig fårhund men då höll inte k med. harald var den där korthåriga hiphophunden som var med i alla musikvideos på 90-talet och k var en strävhårid tax och jag gick från att vara en dvärgcollie till en terrier till en jack russell till en beagle. jag är fortfarande inte 100% övertygad. när vi sedan träffade tiaz på röda kran tyckte han att jag var mer lik en chihuahua (!). jag är fortfarande skeptisk. innan vi kom fram till röda kran gick vi förbi den där skivaffären på hörnan på lilla torg och så spelades någon sorts svensk liverock därinne. k bara "är det lisa miskovsky eller?" så vi kikade in för att se vad som hände. men det var sahara hotnights som hade en showcase för att PRa för nya skivsläppet. så tråkigt att vara skivartist? melodiskitfestivaler, fåniga pressjunkets, trista livespelningar på skivaffärer och ändlösa inetrvjuver med de tråkigaste journalisterna någonsin.

robertsfors rules.

No comments: