Apr 23, 2007

parfymer


som ni kanske märkt är jag tokig i parfymer. jag är ju sinnesjunkie och jag tycker vi svenskar glömmer bort att använda luktsinnet och snoken så mycket som den förtjänar. jag älskar parfym till vardags och ett stort utbud av parfym att välja bland hemma på nattduksbordet AKA simply divine darling som sally bowles skulle säga. när jag var liten åt jag inte saker utan att lukta på dom först för då visste jag ifall jag gillade det eller inte. och när jag och pappa flyger tillsammans är jag alltid i taxfreeshopen i flera timmar och snokar runt bland parfymer tills jag är helt yr i huvudet. det är roligt. jag beställde just calvin kleins "obsession" och cacharels "anais anais" som prover från bästa parfym&makeupsajten strawberrynet.com. jag söker efter en klassisk parfym från ca 1985-1995. YSLs "Opium", "Rive Gauche" och "Paris" har jag testat men de är inget för mig. Inte heller unisexdofterna CK one eller Diors klassiska sortiment. jag gillar "Pure Poison" men den luktar rätt gement. chanel no.5 är fantastisk men dyr så den får jag vänta med. men jag tog på "Obsession" nu när jag och k var på åhléns i lördags. den luktade rätt hårt, bränt gummi, solbränd brygga och lite öl typ. intressant. k tyckte den luktade som hans favoritöl bedarö bitter. plus att flaskan som sagt ser ut som en bajskorv.

när jag och moa var ute och flanerade på stan i fredags testade vi "anais anais". den luktade gott och pudrigt på moa, på mig luktade den mest svartpeppar. det roliga var att vi bägge hade blivit intresserade av "anais anais" efter att ha läst karin ströms kommentar om den i tidningen modette. ström skrev att parfymen gjorde killar tonårsförälskade. jag och moa bara YES! men jag tror jag mer är en "lou lou"-typ, om man nu ska gå efter cacharels parfymtyper. moa är anais så är jag lou. dessutom fick jag aldrig några killar i tonåren.

haha just ja, när jag och moa hade bombat oss med parfymer sprang vi in i darling daniel novakovic på gatan. vi bara "KOLLA EN LÅNG NÖRD WOHO" och tvingade honom att lukta på våra handleder. det var kul.

4 comments:

Daniel Novakovic said...

Och jag luktade parym i ansiktet resten av dagen efter att ha sprungit på er två ;)

Therese Svensson said...

HURRA! rätt åt dig

Anonymous said...

Anaïs Anaïs = nostalgi. Och Samba! (Charterresa till Mallorca).

Maria said...

Ett hett tips i sammanhanget är Oscar de la Rentas Oscar. Den är ljuvlig!