Apr 25, 2007

djurdräkter + rundgång

nu är allting fantastiskt bra. jag tokjobbade klart, gick ut, mötte I LOVE (jag älskar att skriva deras kulturprefix) emilia & maria, gav dem djurdräkterna, köpte en turkos jerseyklänning på H&M plus ett svart och ett rosa flätat aerobics hårband, sen testade jag eyeliners (hittade en snygg i metallicsilver från lóreal) och köpte några cider och gick till folkets park där moa satt som en vision i blomsterprydd stråhatt, tights, färgglad klänning och all eyes in prettiness. vi kollade nya harpers bazaar, kollade in k´s bild i nya pause och pratade party, kultur, kläder och dess åsiktsskapande fördomar. sen började någon parkgubbe packa jord med en väldigt högljudd maskin så då gick vi därifrån. vi gick till butiken Som ny där jag handlade det där jag sa i förra inlägget och sen gick vi till bästa affären like EVER: rundgång där det var killnördfest utan dess like och jag och moa festade loss på 10kronorshörnan som vanligt. jag hittade en diana ross och några culture club men tänkte att jag kanske ska ha en stereo innan jag packar på mig fler skivor. moa köpte bland annat en skitsnygg skiva där en kille kollade på en tjej med x-ray specs så hon blev naken. genialiskt. sen kom moroder/the space between killarna som jag är total fan till, så vi pratade lite och jag bjöd in dom till vår klubb eftersom den är dagen innan deras. så kollade vi lite på ann1 smycken och pratade med dennis och det var som ett playboy mansion fast med popkulturnördgentlemän istället för pattbrudar.

på vägen hem från mammonturnén träffade vi rara josefin från nöjesguiden och pratade litet innan det var dags för moa att gå hem och mig att gå och handla en pincett. sen gick jag hem för att internet smsade och sa att det var dags.

2 comments:

Daniel Novakovic said...

oh hockney <3

Therese Svensson said...

i heart hockney, hej daniel, kan vi inte starta en nördklubb??