Apr 27, 2007

ng smygis


meh igår när jag hade släpat k´s förbånkade skivväska hela vägen till nobeltorget så låg det inte EN ENDA namnsdagspresent och väntade på mig i hela lägenheten - och jag tittade noga! det låg två flasköl i en hink med vatten i köket så jag bara "OH! det är kall öl till mig!" men så var de tomma. och jordnötssmöret var slut och det fanns inte en enda kaviarburk i hela kylen. så jag hämnd-drack en bedarö bitter och använde hans dator och åt en tacotub med hackad tomat. sen ringde han och sa att han skulle jobba över (MEH!!!!!!!), men så gick jag ner till cleasgatan där det var smygläsning för nya nöjesguiden och det var kul och fullt med folk. richard och hans vänner var där och han hade långt askungen-hår och aska på sina playboyskor, och rajter hade med sig en fin bok som hette "patient" och josefin var brun och fräkning och hade färgglada armband i gummi. caitlin, harald stjerna, tiaz, emil broomé och weekday-gänget var också där. och det var knökfullt på uteserveringen men jag satte mig hos fotograf-max och hans kompis och drack smirnoff och åt oliver. vi hällde tabasco i ölen och max välte ut två öl och så körde det förbi en guldsnorgrön truck förbi och vi gjorde "honk honk"-gesten med armarna och så TUTADE HAN!!!! jag dog av glädje och sa att det var den bästa namnsdagen jag någonsin haft. jag låtsades att alla hade samlats för att fira min namnsdag och jag bara "åh inte borde väl ni! vad ni är rara! gratis smirnoff och allt!".

No comments: