Apr 23, 2007

ponnyn & järnflickan

okej jag måste bara säga hur gott det är med egenpoppade popcorn! det är delikat OCH snyggt! dessutom får man inte äckliga fingrar av det som man måste kleta av på soffan eller jeansen. k är en popcornmästare av rang. det är intressant att se honom arbeta. han och hans syster bråkar om en legendarisk popcornkastrull som fortfarande står hos deras föräldrar. själv när jag gör popcorn bränner jag alltid första satsen så jag får göra om allting. men andra gången blir det bra. detta betyder också att jag a) inte lär mig av mina misstag och b) gör slut på popcornpåsen sjukt snabbt. men nu äter jag andra satsen och de blev jättegoda. winecoolern är god. flytten känns under kontroll. the prom känns också under kontroll (har fått fantastiska möjligheter till klubben som jag ska jobba på i veckan), och livet är en häst. min häst. jag hade en häst förresten när jag gick i högstadiet. eller det var snarare en ponny. den hette pigalle. den kastade av mig en gång så jag släpades efter i bygeln. det var coolt. jag gjorde inte illa mig. jag har ofta gjort illa mig men sällan känt att det gör ont. det beror naturligtvis säkert på att jag är en klant och gör illa mig så ofta att jag vant mig. när jag gick i trean och vi bodde i västerås funderade jag på ifall jag inte kände smärta lika mycket som andra, så jag kallade mig själv järnflickan. då skrattade de andra barnen i kvarteret så jag sa att jag skämtade.

6 comments:

M.Lodin said...

Alltså "Järnflickan" klingar verkligen segt svenskt drama. hursom smärta är coolt, det finns en inavling i nordsverige som gör att en del kids inte känner smärta. De hoppade ner från plintarna med knäna före för det knakade & lät så roligt från kroppen.

Anonymous said...

du kanske kan avgöra vem som ska få kastrullen. här är mitt argument:
jag tycker att jag ska få den för att det är jag som har gjort den så bra. jag råkade nästan bränna ner huset en gång när jag använde den o efter det är den super bra.
får se om k´s argument är lika bra.

Emil Broomé, Harry White & revK said...

eftersom jag ær en av værldens top 10 bæsta på att poppa popcorn borde jag få den før att sprida glædjen av popcord runt vår jord.

Therese Svensson said...

hahaha, det var väldigt svårt. jag har hört den ödesdigra historien om popcornkastrullens födelse - det vill säga när elinor eldade upp den. men eftersom k är grym popcornman och vill frälsa världen med skivor och popcorn kan man kanske tänka att han kan göra lika bra popcorn i andra kastruller? eller trampade jag i klaveret nu? ni borde ha delad vårdnad. varannan månad.

Emil Broomé, Harry White & revK said...

En sask jag glømde som væl sæger sig sjælv ær att elinor faktiskt høll på att brænna upp huset (mattisborgen) nær hon poppade popcorn. Ær det verkligen en sån mænniska vi vill ska ha denna kastrullen. Hon ær en fara inte bara før sig sjælv utan æven før sin omgivning.

Therese Svensson said...

haha. nu vet jag varför kloning behövs.