Mar 2, 2007

sweet talkin candy man

k är sjuk och väldigt bakfull. dålig kombo. speciellt med tanke på att han ska åka till uppåt framåt i göteborg och spela skivor i helgen. jag tyckte han skulle äta mer så kanske bakfyllan skulle försvinna, för som farmor skulle säga till k "du är sa MAGER, MAAGER pöjk". men SKSK rules ok. det var trevligt igår. jag kom för ovanlighetens skull i tid till smyläsningen (på siesta) och hade bara ätit fruktsallad under dagen så gissa om jag blev glad när de dukade upp all den fantastiskt goda nachosbuffén (med KRÄFTOR!!!), jag åt med k´s syster och moa och vid vårt bord satt ett annat tjejgäng varav en var gravid så jag åt ikapp med henne eftersom alla andra var mesiga en-portionare. nöjesguiden har just bytt ad, och den såg fin och färgglad ut men jag blev lite smått arg över att de hade tryckt min februariklubbkrönika istället för min marstext (kroon blev tokig). så jag ringde min chef och skällde men så fick jag skriva massor av roliga texter till nästa nummer istället så då blev jag glad igen och drack mer öl.

siesta!

efter smygläsningen gick jag och k till vår stammispub och drack whisky och öl framför brasan. jag hade ju ätit dömycket snabba kolhydrater på smygisen vilket jag inte brukar göra så jag gick från att vara sockerenergisk till att få lågt blodsocker och bli jävligt grinig. typiskt. det ironiska var att när vi var på siesta och jag var helt sockerspeedad sa k till mattias kroon "åh jag vet vem som kommer börja gråta om en timme". gråta gjorde jag ju inte men jag var jäkligt lättirriterad så det slutade med att k fick prata och jag låtsades lyssna medan jag läste expressen som var skitdålig.

2 comments:

Anonymous said...

Hej! Är detta en matblogg? /Tina

Therese Svensson said...

haha snarare alkoholblogg. kram tina