Feb 26, 2007

barbie


det här är så bra. macs nya sminkkollektion är designad för barbie. det är till och med ett lipglass som heter malibu barbie. så jävla dumt och bra på samma gång. jag ska ha så mycket rosa smink på mig att k svimmar av pigment-toxiner om han slickar mig i ansiktet. barbie i övrigt var förresten en rolig lekkamrat. jag lekte med kottar och pinnar tills jag var 6 år och började i skolan och fattade statusinflationen i leksaker, så då skaffade jag my little ponys (köpte den första lavendelfärgade och den rosa cotton candy i köpenhamn) och några barbies. monchichi brydde jag mig aldrig om för de var rätt fula och det fastnade alltid kladd i deras sunkiga päls. dessutom kunde man inte snuska sig med monchichis som man kunde med barbie. när jag och mina vänner lekte med barbie var hon alltid en fattig strippa som körde runt i sin röda cab och låg med killar till höger och vänster. sånt kunde inte monchichi göra. monchichi var twee, barbie var disco slinka.

barbapapa var också kul. tilltalade ens schizoida drag.

2 comments:

Moa said...

Mina kompisar o jag lekte också sjukt snuskiga lekar med Barbie. Barbie var Kens sexslav och han våldtog henne i alla (o)möjliga ställningar. Helt sjukt att man kan tänka ut sånt när man är tio år och aldrig rört en kille. :-)

Therese Svensson said...

haha ja barn är fan snuskapor!