Mar 1, 2007

mitt liv i rosa

1 mars. vad har jag lärt mig av februari? att inte tokäta ost, att inte dricka kaffe efter 15.00, att blanda ut vin med sprite så jag inte blir så full, hur kameramobilen fungerar, mer om hur doftnoter fungerar i cologne och så några fler styrketräningsövningar. var det allt? nej, jag har ju också lärt mig en massa popkulturellt samt några nya maträtter. inte så illa för lilla februari. vad jag dock INTE hade lärt mig var vilket datum pappa fyller år. jag tror alltid det är den 28e februari, men i själva verket är det den 27e. den här dagen 1692 började de bränna människor på bål i salem.

idag regnar det vilket passar till min nya rosa nylonjacka. och igår fick jag ett paket fullt med rosa m.a.c smink som gjorde mig glad. det var två rosa lipgloss, ett ceriserose läppstift, knallrosa och mintgröna ögonskuggor, bubbelgumrosa rogue och en ljusrosa eyeliner. bedårande. så sedan igår har jag varit sminkad upp över öronen med så mycket lipgloss att jag inte kan öppna munnen, rosa och grön ögonskugga (det svider i ögonen) och massor av rogue. jag ser ut som när jag var fem år gammal och testade mammas smink. fast den här gången kan jag använda mascara korrekt.

2 comments:

Anonymous said...

men var köper du allt det snygga m.a.c-sminket? jag dreglar ju ner hela tangentbordet av att bara läsa om allt rosa och mintgönt.

Therese Svensson said...

hej, jag fick det i ett press-kit, det har inte kommit ut till butikerna ännu! tror det kommer i mitten av mars. ska kolla upp det mer noga. jag återkommer med fler sminkbilder. loves rosa och mintgrönt.