Feb 25, 2007

retrobrunch

vi gick till retro för att käka brunch tidigare idag där vi träffade rodeo marcus och hans trevliga och stylish flickvän samt allas vår vän dansmusen med värsta herrgänget. tyvärr kunde jag typ bara äta ägg och frukt på deras brunch (som jag annars varmt rekommenderar för den såg väldigt delikat ut med extra varmrätter och hela kalaset). så det kändes lite nesligt att spendera 100 spänn på två ägg och en banan. men då knallade vi bara till smak på konsthallen som är fabulöst ortorektiska och kör mycket paleolitiskt med skaldjur och grönt som jag kan äta utan att dö. på vägen hem köpte jag en 50-talsrosa mokabryggare på lagerhaus och kassörskan slog in fel pris så jag fick bara betala 20 kronor för den. sen köpte jag smörkolakaffe och ett turkost cocktailglas på åhléns för det är viktigt att dricka snyggt. sen knallade jag hem och har städdag med tvättid till 21 och allt porslin jag någonsin ägt amen ligger i disken så det är nu eller aldrig. men det är schysst för jag lyssnar igenom mina nya vinylskivor samtidigt.

No comments: