Feb 27, 2007

gourmetmat är årets ätstörning

jag är så glad jag inte har ätstörning längre, det är stört (...) att äta så lite och träna så mycket att ens höftben sticker ut och ögonen är stora som bleka tefat. visst twiggy och edie är ju mina älsklingar, och jag var sjukt het som 60-tals spink med minibröst och kantig höft och åh vad 60tals kläder sitter perfekt på en slank lekamen och åh vad det var rart när tjejer skrek efter mig "edie! EEEDIE!" i somras på cuba café och golden. men åh, ÅH, foie gras, avokado, pumpafrön, neonrosa och rumpa är deluxe my love. deluxe. MY LOVE.

(p.s jag hade ortorexi och jag tycker jag är tjock nu som väger 56 men jag har ju en jättehjärna som heter Duga och är med i mensa, så jag vet allt det kloka jag behöver veta för att vara hälsosam. och yes mam, jag tycker jag är hetare nu. jag lovar. i love you.)

9 comments:

Anonymous said...

Men, baby, ...ätstörningar finns ju i nästan lika många skepnader som människor. Det är väll inte så att ätstörning=anorexi?! Och thats it.
Det känns inte sådär supersunt att vara åt andra hållet heller. Att bara prata , tänka eller äta nonstop. (Till exempel.)
Love!

Therese Svensson said...

nej nej darling! jag menade inte ätstörning=anorexi. själv hade jag ortorexi. men nästan alla har ju någon sorts ätstörning. den är klurig. fan klurig.
å andra sidan känns det som om minnet, tummen, vårt överanalyserande samt maniska besatthet av diverse saker är både människans glädjeämne samt fuckup. loves it all.

Anonymous said...

p.s..ätstörningar handlar inte om intelligens. Det är lite det som är problemet.

Therese Svensson said...

nä jag vet...men ibland kan man överrumpla maniska defekter genomdiverse cerebrala planer. (hoppas jag). ungefär som när man hoppar från högsta hoppet på badhuset och liksom tänkte på annat så att man distraherade sig själv från att våga ta steget och hoppa.

Therese Svensson said...

p.s hoppas jag för det har funkat så för mig hittills.

Therese Svensson said...

och naturligtvis är allas ätstörningar sjukt personliga. det här var bara min personliga version eftersom jag ju inte riktigt kan veta hur det är för någon annan.
love

Anonymous said...

kom hit så ska jag mata dig med sushi gullefjun! my sushi rules, det vet alla!

Therese Svensson said...

ja sushin din är godast, jag åt säkert ett ton sist! nyss testlagade jag en aubergine/buffalomozarellalasagne som hette duga med getost och nyponmarmelad till efterrätt. det var så gott att jag svimmade. synd att det inte var macgywer på tv.

Bokskrivare said...

Hej!

Jag har en kort fundering till dig som du kanske kan hjälpa mig med. Det är så att jag håller på att skriva en bok om ätstörningar i olika former och jag tycker därför att det skulle vara intressant att komma i kontakt med dig (om du på något sätt känner att du har något att berätta). Du får jättegärna höra av dig på min mail flfrida@yahoo.se. Om det är någon annan som skulle vara intresserade av att bidra med någon information (allt; hetsätning, anorexi, bulemi, anhörig, träningsanorexia, ortorexi, överätare osv) får ni också gärna höra av er.
Speciellt svårt är det att komma i kontakt med folk som hetsäter eller på annat sätt äter mycket men mår dåligt av det samt personer som är fixerade vid att äta hälsosamt. Det är självklart anonymt och medverkande får såklart ett ex av boken.