Mar 19, 2007

when i was young i never needed anyone

jag drack kaffe med kim från skånes bästa band NOW. för jag älskar kraut och för att jag ska skriva om dom. kaffet var gott men jag blev inte så pigg av det som jag hade hoppats. efter kaffet och minglet (vi satt på akademibokhandelns café) tog jag en sväng i några affärer. på monki hade de fina satängjackor som vanligt men jag har ju en fin svart med paljetter på redan så jag får inte köpa en till fastän jag vill. och jag tittade på några halsband de hade som jag velat köpa länge, men jag får vänta lite till för nu har jag inte råd. sen gick jag till accessorize eller vad de nu heter och skulle titta på en genomskinlig väska jag sett i ELLE, men den hade inte kommit in så jag gav tjejen i kassan mitt nummer så hon kunde fashion-rapportera mig när den dök upp. jag gick såklart även förbi H&M där jag köpte ett snorgrönt ekologiskt linne och testade en turkos ögonskugga som jag fick ont i ögonen av så jag fick gå hem kvickt som ett jehu och tvätta bort sminket. det var inte bra. nu är jag helt rödögd. men jag åt en god lunch: rökt lax med sallad. delikat må jag säga. ska ringa hanna nu och fråga om hon vill göra ett illustrationsjobb, sedan ska jag gå hem till k och låna hans dator. sen blir det asiatisk middag, twin peaks och bara ta det lugnt. jag är fruktansvärt trött idag. ska jogga imorgon och gå till konsthallen.

No comments: