Mar 22, 2007

trauma

igår när jag gick på toa såg jag en stor grå spindel sitta och titta på mig vid dörren. jag sprang ut med uppspärrade ögon och sa till k att vi hade en spindel på toa. både jag och k ogillar spindlar vilket är problematiskt. men eftersom vi var i hans lägenhet föll avlägsnarlotten på honom. k skulle försöka spola bort den med duschmunstycket men jag sa att man var tvungen att ta i med hårdhandskarna med spindlar så de vet vem som bestämmer, och jag honom en tidning att mosa den med. sen sprang jag iväg till vardagsrummet och ställde mig på en kudde. k missade (!) dock spindeln och fick bara ett ben, så den försvann. detta är inte bra när det gäller spindlar. man vill inte att de bara ska försvinna för att sedan dyka upp i ens säng eller sko. måste de vara så äckliga? sedan höll jag mig så länge jag kunde innan jag var tvungen att kissa igen. sen när vi skulle sova låg jag i mörkret och hade ångest över att spindeln nu låg i ett vått mörkt utrymme någonstans som luktade kiss och hade blivit av med ett ben.

4 comments:

Anonymous said...

Jag fattar inte. Kissar ni lite på random ställen på toa eller kissade du på spindeln?

Therese Svensson said...

nej men den kanske gömde sig i toaletten. jag vet inte. men det verkar inte roligt att ligga och trycka på toaletten oavsett vart man gör det. dessutom benlös.

Anonymous said...

Om den nu gömde sig i toa, varför spolade ni bara inte?

Therese Svensson said...

men det är ju det som är grejen, den försvann ju bara. den kan ju gömma sig varsomhelst.