Mar 21, 2007

hy regim

åh jag är så lycklig. det är dåligt väder ute men jag är inomhus (bra), jag har fått hem alla mina skivor och lyssnar på captain beefheart och dricker kaffe (bra) och imorse var det ett program på P1 om hockeyutrustning (mycket bra). jag fick komplimang för min hy på bilden nedan så jag blev jätteglad och ska tipsa om lite grejer! L300 rengöringslotion + L300 ansiktsvatten för torr hy är fenomenalt och finns på apoteket för en billig penning. sen använder jag lumenes lila dag- och nattkräm för blandhy (den har spf15, vitamin A+E och bäroljor vilket är mycket bra). sen äter jag ju inte mjölkprodukter (vilket kan göra huden röd) eller gluten (vilket kan ge finnar) eftersom jag är allergisk. jag äter dock mycket fisk, nötter, färska grönsaker och bär. och en skitbra grej för huden är att lägga en honungsmask av vanlig honung (+ lite salt och gurkmeja om man känner för det). det var väl allt. men solskyddsfaktor, nötter, fisk, vatten och bär är mina hetaste tips. (vegetabiliskt fett är bra för huden; nötter, frön, olivolja, fisk, avokado. och så är det ju så fruktansvärt gott också.)

åh! jag fick vara så flickig! älskar det.

No comments: