Mar 20, 2007

torkad frukt du är min bästa vän

puh. wow, vilken trevlig vardag. efter att ha jobbat på k´s data gick vi ut, tog en espresso på solde och åt lunch på izikuri eller vad det nu heter - det som ligger vid st petri kyrka i alla fall. k åt gyoza och jag tog en råris joo. så himla bra, jag älskar råris. sen gick vi till stammispuben och drack newcastle och tittade när det regnade utanför. sen kom nils förbi och hämtade upp k för de skulle ha herrmiddag och äta soppa (jag bara "vilken soppa ska ni äta?" k bara "blomkålsoppa" jag bara "ÖÖÖHHHHH!"). så jag knallade hem via lidl där jag bara hittade äckliga saker samt billig kattmat så jag tänkte att de kanske hade god mat på ica så jag gick in där och köpte köttbullar och findus laxugnsrutormatgrej. i kön träffade jag mattias kroon som hade handlat choklad och glass och jag sa att jag önskade att jag någongång kom på honom att handla typ ostbågar eller något. så vi snackade lite om datorer och jobb och skildes åt och så knallade jag hem och åt popcorn och lax till middag. jag slöade lite i soffborgen och tittade lite på tv till dessert, det som bjöds som underhållning var "vi äter oss till döds" (idioter), "gilmore girls" (sjukt enerverande) samt "simpsons" (halvtrist). sen fick jag nog, gav katterna mat och gick hem till k, så nu sitter jag i sängen i pyjamas och lånar hans data och äter sojayoghurt med nötter och torkad frukt. som en dröm.

No comments: