Mar 23, 2007

hurra! lägenhet update

fick just strålande nyheter; lägenheten jag ville ha blev min! jag får flytta in första maj! åh vilken dröm. jag kommer se pariserhjulet när jag vaknar upp. total "desperatly seeking susan" miljö. detta kommer för övrigt bli min första förstahandkonstrakt som singel någonsin. tidigare har jag alltid bott i andrahand eller delat lägenhet med någon (läs: jag har bott i stockholm). detta är fantastiskt och inte en dag försent. pappa har just också flyttat till sin första egna lägenhet på skånegatan i stockholm. han är också helt pepp på inredning och att fixa och dona, fast han bor andrahand så han kan inte gå all-in tyvärr. och bra förstahandslägenheter i stockholm kostar ungefär lika mycket som en lyxyacht. men å andra sidan får man ju tillbaka vad man lagt in med råge. det är ju inte som att folk kommer sluta para sig eller flytta ut till skogen eller något. bostäder kommer väl alltid vara in demand.

3 comments:

Anonymous said...

Grattis till lägenheten!

Therese Svensson said...

tack tack tack tack!

girlsnitecrew said...

Therese! jag kommer att kunna se pariserhjulet från mitt kontorsfönster på Debaser. då kan vi vinka till varandra och skaffa ett roligt teckenspråk./a