Feb 5, 2008

supertisdag


från dn:

Grateful Dead-medlemmar bakom Obama

De tre överlevande medlemmarna av rockbandet Grateful Dead har, liksom andra kulturarbetare i USA, sällat sig till Barack Obamas anhängarskara.
De har nu gått ihop och genomförde på måndagen en konsert till stöd för Obama inför 2.400 trogna i San Francisco. Han förkroppsligar ett politiskt hopp som har varit borta sedan Robert Kennedy mördades för 40 år sedan, säger trummisen Mickey Hart, gitarristen/sångaren Bob Weir och basisten Phil Lesh. Bandet bröt upp när gitarristen och ledaren Jerry Garcia dog 1995. De har dock spelat någon enstaka gång ihop, senast 2004.

det är mycket spännande. jag vet inte riktigt vem jag hejjar på. vet ni?

8 comments:

Anonymous said...

Jag gör som Deadheads - Obama!

Anonymous said...

Clinton FTW

Anonymous said...

undrar hur ofta han kommer få höra "obama bin laden" om han får sina fyra år. frresten vet inte vem jag hejjar på heller.

Anonymous said...

Jag kör med Clinton också.

Anonymous said...

OBAMA FOR CHANGE

Anonymous said...

The Clint.

Anonymous said...

tyckte John Edwards hade bäst idéer om att skapa ett välfärdssamhälle och även bra tankar om utrikespolitiken

Therese Svensson said...

ÅH HILLARY HEJA HILLARY