Feb 3, 2008

för mycket eller lite information


richard sa på brunchen igår att jag kan verka kass på att bekräfta vad jag känner för folk, eller liksom det är jag inte, men jag är rätt rakt på sak vilket kan nog uppfattas som skämtsamt eller oseriöst från min sida, så när jag säger "jag gillar dig" eftersom tja, det är ju en enkel grej att säga om man nu gillar någon och då tycker jag man ska säga det, men då kanske det uppfattas som att jag inte tar det på allvar eller något. jag vet inte. richard tyckte jag skulle säga till brunetten att jag ville bli ihop med honom ifall det där är osäkert, men jag vet inte varför eller hur man säger sånt för det kan man väl inte säga. men richard tyckte jag skulle vara mer öppen eftersom jag brukar få lite nervösa fötter när jag gillar någon och har en tendens att börja testa eftersom jag sällan litat på det vilket naturligtvis bara faller tillbaka på mig själv mitt jävla pucko. men brunetten är också coco och jag tycker inte jag gör sånt så mycket nu. jag är för fan 30. dessutom har jag aldrig egentligen velat ha pojkvän även när jag haft pojkvän. det är väl den mest grundläggande ändringen. jag tycker ju även om hundar, té och ramlösa nufötiden. jag är fan 30. men det finns så mycket saker att göra, säga och effekter och affekter att trycka på och är allt man gör för kommunikationsskäl och att man ska kunna uppfattas av andra på det sätt man menar? palla.

6 comments:

Anonymous said...

Det är skitjobbigt att "kommunicera". Tell me about it...

/Cissi

Therese Svensson said...

men hur ska man göra? och det värsta är när killar latar sig och tror man kan läsa deras tankar. det borde finnas klistermärken med olika färgprickar som man kan ta på sig som betyder enkla raka simpla saker. typ man är in love så kan man ha röd prick när man pratar med den man gillar och om han bränner sina broar kan man byta ut den till blå (skeptisk) eller svart (vi hörs!)

Anonymous said...

Ja det är så jobbigt att prata ibland. Tycker folk borde hålla truten mer. Klart missförstånd uppstår.

Anonymous said...

Jag personligen har en stark aversion mot just "vi hörs" och försöker själv undvika denna världens kanske mest meningslösa fras, men i övrigt tror jag din idé kan vara bättre än det mesta för detta är sannerligen ett av världens knepigaste dilemman. Hu.

Anonymous said...

" Where should one use perfume ?
a young woman asked.

- Wherever one wants to be kissed," Coco said. "


AONK

Anonymous said...

Jag tror mer och mer att kärlek bara handlar om att man har samma sätt att prata på.. och nån märklig doft som finns i en av therese parfymer som gör mig instant brunstig