Feb 7, 2008

masugn


ehehehe INTE BRA. jag skulle koka råris igår kväll till lunchlådan, och det tar ju 45 minuter så jag skulle bara vila lite under tiden, och tog med mig äggklockan till sängen, sen vaknade jag och det var mörkt ute och det luktade rök och jag bara !!#!#%!! och sprang ut i köket och stängde av lågan på gasspisen och tog av det förkolnade-(i en masugn reduceras järnoxid till järn med koks)-riset och öppnade alla fönster och sprayade med odour neutrulizer och somnade om. imorse stank allt och jag är lite yr i huvudet och har röda ögon. jag satte ut ättika så det ska ta bort lukten och på väg till jobbet tänkte jag "vad äckligt det luktar", så var det min jacka. så spännande jag är! detta är dock andra gången jag förkolnar just råris och somnar ifrån det. hampus sa att jag aldrig skulle göra om det men det gjorde jag.

5 comments:

Anonymous said...

varför är jag INTE överraskad ;-)

Hanna said...

MIn bästa är när jag kokade ägg i ett par timmar, plötsligt sa det PANG ute i köket och så hade hela ägget exploderat upp i köksfläkten. Det luktade oxå lite jobbigt.

Anonymous said...

nu när du inte skriver i metro längre, vad jobbar du med? ska du fortfarande jobba för nöjesguiden?

Therese Svensson said...

ÄGGEXPLOSION! haha. ja det är så bra när man tar i och kokar några timmar för länge. långkok.

Therese Svensson said...

jag jobbar ju med webb nu. jag är IT-dork. jag jobbar med innehåll på en byrå som tillhandahåller webblösningar och it-system. world wide web är ju min hemadress fer real.