Dec 21, 2007

middag på årstiderna + öl på svea







jag var ute och försökte julhandla (jag fick i alla fall köpa vin denna gång på systembolaget, men han i kassan fnissade åt mitt leg???!!), och så ringde mattias och sa "hej coco, är du hungrig?" jag bara "JO" han bara "då äter vi då!". så gick vi till årstiderna, hängde av jackorna till den rödlätte gerderobskillen som lyssnade på bach och satte oss under ett tegelvalv i den gotiska källaren. vi fick champagne och tog varsin meny och åt hummer, renfilé, fisk i saffranssås, skaldjursvårrullar, rökt ål, lax och blodapelsinsorbet till dessert. det var som en dröm. sen svimmade mattias av lycka för det fanns ett vin från -92 n joly som jag inte vet hur man stavar, men han blev väldigt glad att det fanns för det hade han inte hittat tidigare. n joly bor i frankrike och gör biodynamiska paganistiska viner och det var gott och roligt. sen gick vi till svea och drack rökig whisky, vin, öl, calvados och pratade med daniel. sen ritade vi av varann i gästboken och tog en taxi till brogatan och nöp dygnet runt folk i rumpan och efter an halv öl där kastade jag in handduken för jag var full och trött och bestämde mig för att gå hem och sova. the end.

No comments: