Dec 19, 2007

nekad!!



jag fick inte handla glögg och vin på systembolaget på hansa för tjejen i kassan trodde inte att det var jag på leget, jag bara "men det är ju jag, jag är -78a!", hon bara "men jag tror inte du är 30". så jag fick gå tomhänt därifrån. tänk om mamma hittade på att jag var född -78. jag som hade planerat ett skönt bad med varm glögg och jazz på P2 efter två dagars hushållspyssel (kläderna som ligger omkringströdda är tvätt, inte lathet). men istället fick jag smeka kulorna på granen och se besviken ut.
senare tog jag en promenad med erik och han sa att han kunde köpa ut åt mig nästa gång.

hon i kassan på systemet hade förresten brunt hempermanentat hår.

2 comments:

Anonymous said...

äääääh! fy bubblan! vilken makt de sitter på de gamarna!! usch. NO WAY JOSÉ till sådant tönteri.

Therese Svensson said...

ja plus att hon i kassan säkert var yngre än mig och hade hemanent. jag är så fördomsfull mot hemanent. jag längtar till new york där man kan köpa supa dygnet runt vars man vill och bli rånad på väg hem.