Dec 18, 2007

29e räkningen

jag var riktigt hurtig imorse och åt tonfisk till frukost och drack yerba maté te med pappa i det mintgröna köket och flyttade sängar, bar soffor, åkte till återvinningscentralen, skruvade upp en lampa ovanför spisen, flyttade min 80-säng ditt soffan stod och satte typ över och nu är jag helt trött men det ligger massa saker på sängen så jag kan inte slumbra. pappa åkte just och vi har haft jätteroligt. i fredags var vi som bekant på hais julbord där vi åt som om vårt inre var ett svart hål (det fanns nigiris, makis, misosoppa, två wasabisenaper, wasabipanerad julskinka, japanska köttbullar, honungsglacerade revbensspäll, sashimi, glasnudelsallad med halstrad tonfisk, ångkokta grönsaker, ris, räkspett, kycklingspett, oxkött, två sorters japansk lax och massa mer. till dessert fick man hallon panna cotta, skiktad gröt och vinkokta päron med vaniljsås for the win). sen drack vi rökig whisky på bishop arms (mitt bästa ställe, det är aldrig någon mediaarbetare eller någon man känner där), och satt och pratade framför brasan om relationer och massa annat. jag saknar min familj och släkt väldigt mycket. det är först nu jag tycker det är kasst att ha flyttat så ofta. släkten är i norrland, familjen i stockholm, vänner i stockholm och malmö och det stora utlandet. hur ska detta sluta? det 29e året verkar bli intressant. för min del verkar det bli självrannsakningens år. det känns lite som att jag börjar gå långsammare istället för att jaga fram eller bort.

No comments: