Dec 17, 2007

julklapp


jag håller på att slå in julklappar till folk jag inte ska fira jul med vilket var överraskande deprimerande. jag lyssnade på velvet underground men fick byta för att jag kände mig tårögd. nu lyssnar jag på exotica istället så nu är det bra igen. jag hade gärna velat fira jul i stockholm i år (för första gången på länge), men bara för det har jag inte råd eftersom biljetterna är svindyra så jag väljer att betala en elräkning istället. jag och pappa har burit upp min vita gran så nu står den här och låter sig tjusas av min lägenhet. jag har storrensat i källarförrådet tack vare att pappa var ljus-vakt (lampan släcks hela tiden så man får treva sig ut ur förrådet och leta efter lampknappen och då är det alltid så nära att man rör ett lik). jag stod bara i förrådet och bara "Åh den HÄR! ÅH DEN HÄR!". jag hittade mina egyptologiböcker och massor av kläder jag hade glömt bort. bland annat en fantastisk svart paljettklänning med vita ormar, en röd debbie harry/debbie gibson klänning, ett rött franskt fodral, en gul/grå bouclejacka, en rosalila prinsessklänning i tyll, en vit stickad klänning med djup ryggringning och lite till. jag är helt trött nu fast jag har rosa byxor på mig och pappa sitter i soffan och surfar world wide webb. vi har varit på ikea tidigare idag också och handlat en klädhängare till hallen samt lite annat nödvändigt för en ung storstadsdam.

No comments: