Nov 26, 2007

tessan does christmas v.07


jag har just gjort något jag aldrig gjort förut. jag har köpt mitt livs första julskiva (!). eller egentligen fick jag en julskiva förra året (phil spector) av k aka tessans boyfriend vintersäsongen 06/07 men den gills inte för jag köpte den inte själv. nu var jag på hansa och köpte nostalgic 40´s christmas album med bing crosby och nat king cole. jag är så gammal. jag har en fantastisk vit plastgran som jag bar hem förra julen från öppna hjärtat second hand. den har vackra blå kulor och mörklila och gröna spiraler. jag längtar tills jag får sätta upp den igen. min mamma annika, lillasyster cornelia och hennes pojkvän johan kommer hit på min födelsedag på torsdag och stannar över helgen. jag tänkte att deras födelsedagspresent till mig kunde vara att 1. komma hit (check), samt 2. hjälpa mig pynta i lägenheten för jag orkar inte bära en säng själv utan att tappa allt på benet och hamna på akuten fatta län.
jag hade tänkt fira jul själv och sen träffa richard men han ska till typ gstaad eller något annat och lukas undrade om jag ville komma till hollywood och fira jul i deras hus, vilket är jätterart men jag vet inte. kalla mig svenne men jag gillar SNÖ inte PALMER plus att jag är fattighjon. jag kanske ska hänga med hampus familj på julafton. det vore roligt. hans mamma gör tydligen fantastisk vegetarisk julmat. sen ska jag fråga anna storåkers om jag får spela skivor litegrann på debasers julbaluns den 25e december. jag kan ta med min gran om jag får. jag kanske bjuder ner min lilla mamma. syrran ska fira jul med öl och sin snälla pojkvän. pappa ska gå på bio, äta sushi och dagen efter resa på scoutjobb för boston bruins (det är alltid junior VM i hockey under mellandagarna så det är ett av årets måsten för NHLs talangscouter).

No comments: