Nov 29, 2007

all i wanna do is take your money


Igår var jag på kort möte på nöjesguidenkontoret för jag var inte så kvick i huvudet eftersom jag var sjuk så jag gick rätt snabbt. sen gick jag till solde och hämtade en skiva från johan, sen förbi musikbörsen där jag handlade miami sound machines första skiva, tiga och janets jacksons "rhythm nation". fatta bra musik ni kommer få höra på the prom imorgon? som om någon släppt en bomb i ett dj flickrum. sen gick jag hem och började storstäda, jag bytte ut knopparna på köksskåpen i mitt mintgröna kök (knopparna var i fult trä, nu är de rosa porslin), dammsög, diskade, flyttade om, städade spisen, satte upp tavlor, möblerade om i hallen, hängde upp halsband och fixade min sminkhög. max L kom förbi och fotade medan jag städade och vi drack glögg och pratade om the prom och santo ställde sig på bakbenen som en jävla cirkusbjörn och nexxor hoppade upp i max famn och höll hans hand. de är som små hundar med skillnaden att man inte kan gå ut med dom. jag testade en gång när jag och yvonne bodde i årsta men dels så är det skittråkigt för de hoppar antingen upp i ett träd och sitter där, eller så står de och luktar på ett grässtrå i en halvtimma. dessutom ser man ut som en tönt om man är ute och går med katt i koppel och jag vill ju låtsas vara ball. fast det vore roligt ifall de lärde sig gå ute normalt. de kan några kommandon, som "kom" och "stopp" och "ner".

undra om jag får en kille i födelsedagspresent? det vore som en dröm. det var länge sen jag firade födelsedag utan pojkvän. förra året hade jag k, året innan dess m, året innan dess r, året innan dess ingen och åren innan det var jag sambo i stockholm. å andra sidan är jag förkyld och ska laga födelsedagsmiddag åt min fina familj som kommer ikväll. jag funderar på att göra kalas med majsvåffeltårta med ljus och serpentiner och ballonger. eller råris med fisk och grönsaker. fast det äter jag ju varje dag iofs.

No comments: