Nov 29, 2007

missing in action


SVENNEFEST blir det ikväll. jag har hängt upp serpentiner, lyssnar på m.i.a och har satt ut blommor: liljor i en knottrig vas i vardagsrummet, en ros i köket, en en i fönstret och en sån där julväct som är liten och luktar i badrummet. jag blev bjuden på jättegod sushi på musashi av max L, sen har jag varit glad, jobbat och tänt ett KANEL-ljus och handlat ett orange ljus i form av en UGGLA. så kul är det att vara 29. ikväll är det black mountain på debaser. ska nog göra svennefest middag till min familj. pallar inte kolhydratchocken av en våffeltårta, så det blir kyckling med portabello, sockerärtor, färsk spenat och råris. jag vill dansa hela natten, men eftersom jag är sjuk och har the prawn imorgon får jag nog dämpa mig lite. hittills är det är skitrolig födelsedag. jag träffade space between erik och lykke li men jag fick ingen present av dom så de LÄR ju inte få komma på the prawn imorgon (skoja), men jag fick ett par rosa svampörhängesmycken av max L som han hade gjort själv. och av mattias ska jag få "weird science" singeln och jag önskade WHAM av dennis lood på rundgång men han sa att han inte hade den så jag gick. en gång hoppade jag ur en tårta för en kille jag var ihop med för tre år sen. jag hade släckt ner i lägenheten, sagt åt honom att komma EXAKT halv sju, och så spelade jag modern lovers som han gillade, och hade gjort våffeltårta med handvispad grädde + hallonsylt med tomtebloss i, och så hoppade jag upp i en röd 60-tals baddräkt med långt franskt hår och svarta tights och högklackat. det var så SJUKT imponerande, men han blev inte impad så jag gjorde slut efter några veckor.

jag funderar på följande kläder imorgon:
rosa upprullade byxor med vit tshirt nedstoppad, glasögon, ho-heels och mushatt.

alternativt:
rävdräkt

p.s kan timbaland sluta pajja m.i.a låten eller

5 comments:

Anonymous said...

Vilken prakt idiot. Både ditt tårt ex och Timbaland.

Anonymous said...

Déjà vu någon? Både inlägget och kommentaren. Inte min kommo dock. Jag upprepar mig bara i berusat tillstånd.
Din Mamma

Anonymous said...

JAA!! RÄVDRÄKT!:D

Anonymous said...

ja det där med våffeltårtan visste man ju faktiskt redan, att grädden var handvispad var ju däremot nytt. och spännande.

grattis!

Therese Svensson said...

förlåt. jag upprepar mig. jag ska tänka mer noga nästa gång när jag är exalterad.