Jul 17, 2007

stockholm sweden del 2

tommie och maina kommer ner igen och hälsar på till helgen. det var roligt OCH praktiskt för jag behöver hjälp av någon lång som kan sätta upp taklampan (jag vägrar köpa stege för jag kommer bara trilla och bryta lårhalsen). ikväll ska jag få hjälp med att scanna en grej. jag har ingen scanner, nöjesguidens är trasig och det var väl det. men jag ska få låna k´s ikväll och så ska han få sina sista saker - göraslutpåsen med andra ord. jag drömde skittråkigt inatt. typ att jag diskade och skrev till metro. som att vara vaken fast sova. iförrgår drömde jag att jag var i en fantastisk second hand affär med min lillasyster och jag hittade en skitfin prasseljacka, batman tshirts och en ryggsäck i form av ALF. det berodde nog förmodligen på att jag skedar med alf när jag ska sova.

5 comments:

Anonymous said...

hej cutie, visst är du typ laktosintolerant? Skulle vilja ge dig mitt bästa recept jag lagade idag men det är grädde i, är det värt?

Therese Svensson said...

ja åh gör det! jag byter bara ut sånt mot sojagrädde så det är ingen fara.

Anonymous said...

ok here goes: köp riktigt fin äggpasta typ sån dom har på möllans ost och koka al dente. Ta en bit färsk laxfilé och skär i kuber. Ta ett glas vitt vin och en rejäl nya saffran och pluppa i det i vinet och låt stå några minuter. Sen fräs lite vitlök i en stekpanna i olivolja, slå i vinet med saffran, låt koka några minuter. Slå på typ en dl grädde och salta och peppra. Sänk värmen rejält och lägg i laxen och om man har råd, några scampi och pilgrimmsmusslor eller annat seafood. Det är klart efter typ tre minuter. Blanda med pastan. Mmmm. Lite snott från nakna kocken men vem bryr sig. Så jävla gott

Anonymous said...

u like??

Therese Svensson said...

LOVES IT!