Jul 18, 2007

sowing the seeds of love

igår efter jobbet var jag hemma hos k och fick låna hans scanner och photoshop så jag kunde göra flyern till the prom. det var kul. han spelade opera och satt ihop en lampsladd till mig som jag nästan hade pillat sönder i ett misslyckat försök att vara elektriker. det är alltid lite konstigt när man umgås efter att man inte längre är ett par, jag blev liksom lite fnissig och nervös. vanligtvis skulle vi ju hånglat och fjantat oss så det blir lite kulturkrock när ens relation ändras. men vi tycker fortfarande om varann väldigt så det är jättebra att vi är vänner. imorgon ska vi på grillbuffé och se mikael rickfors! *swoon*
när flyern var klar och skickad till tryckeriet stack jag ner till tempo där mattias satt och åt mat. vi tog några hej då-öl och snackade om media, sex, musik och andré agassi och om hans förestående resa till frankrike (han reste idag). jag tyckte jag såg en kille jag kände igen från stockholm som heter fella eller något, men när jag skulle gå för att titta närmare satt han inte kvar, men då satt snyggmartin där istället så det var ett bra substitut. efter några innis&gunn (och ett kort snack med emil broomé som var på väg hem), gick vi till aya napa på plockepinn där de spelade bra musik och serverade kall öl och delikat frukt. en ung tjej kom fram till oss och pratade om att hon var sugen på gruppsex (?!!!!!!!!!!), jag och mattias bara mmm okej och sen gick hon iväg. efter en till öl och ett kort span på metro stack jag hem och sov som en stock.

1 comment:

Anonymous said...

hej! först måste jag få reda på en grej om dina allergier - är du laktosintolerant, glutenallergiker och vegetarian? i så fall är jag grymt imponerad av dina förmåga att äta så varierat. sen en annan grej som jag har undrat över ett tag, får man verkligen semester som journalist? liksom mattias åker tydligen iväg nu, men när får du semester och får du då fyra veckor eller hur lång semester får man? jag har tänkt på det här jättemycket, så snälla svara.