Jul 19, 2007

dagens mail: det stavas rickfors

Hej

Mitt namn är xxx på St: Gertrud restaurang Malmö.
Ni har skrivit för metros räkning angående vår konsert med Mikael Rikfors i kväll
i denna artikel är där ett jättestort fel, det står att vi har gratis inträde men det har vi inte. Jag undrar var ni fått denna uppgift ifrån, plus hur ni hade tänkt er lösa detta problem som ni har ställt till för oss. Jag har två lösningar på det, första är att ni kommer hit med en ansvarig från er och förklarar för varje gäst som vill komma in gratis eller att ni betalar inträde för alla som kommer.
Svar senast 1600 19/7-07

MVH
xxx



hej jag heter therese svensson och är nöjesredaktör/klubbredaktör på nöjesguiden+metro. för det första: jag ber om ursäkt att vi gjorde ett misstag, men jag letade på både rickfors hemsida + er egen och det finns ingen uppgift om inträde, och eftersom ni ofta inte tar inträde brukar vi då skriva att det är fritt inträde eftersom det är värre att skriva att det kostar pengar när det inte gör det. för det andra är du oförskämd eftersom vi ger er gratis reklam för otroligt många läsare och har er dessutom som huvudtips. vi brukar ofta skriva om er (minst en gång i veckan) väldigt positivt utan att ni hör av er men det här var oartigt gjort av er. med tanke på att det är våra personliga nöjestips vi skriver (vi är journalister, inte annons-säljare), så tycker jag ditt påhopp är missriktat. tro mig, publiken är inte idioter. de förstår om något är feltryckt.

/therese svensson

2 comments:

Macks said...

vilken dumbom!

Therese Svensson said...

ja döstörigt. observera att jag inte la till "p.s det stavas RICKFORS".