Apr 19, 2007

som ett brev på posten

kolla nu skrev jag "som ett brev på posten" istället för "this just in" för att inte uppröra någon, och i samma veva slår jag ett slag för det slagkraftiga svenska språket. kan det bli bättre? det är nästan så jag vill sjunga från en mycket liten alptopp. i allafall; igår på after worken så drack jag vatten när det i övrigt dracks öl kring bordet. v-a-t-t-e-n. spiknykter är det nya ruset. och att lägga sig 23 och gå upp 08 är helt mindboggling. bättre än doobie brothers. jag känner mig helt jugend. dessutom såg jag just i spegeln att jag ser ut som den tyska pojken rolf idag. han har inte dykt upp på ett tag. han gör sig inte i indianfrisyr och läppstift, men backslick och utan smink - ja det är hans grej.

2 comments:

Moa said...

Haha! Jag älskar att du blir den tyske pojken Rolf ibland. Jag vill också ha olika alteregon som jag kan byta mellan när jag blir trött på att vara Moa. Har köpt en stråhatt med vita blommor - kanske kan jag bli någon annan med den? Vem tycker du jag ska bli? En dam kanske? Tanten Edith?

Anonymous said...

det är ju för bubblan scarletts alter ego. du var ju clau sför bövelen. gör mig inte förvirrad :)