Apr 17, 2007

på resande fot, eller inte

jag skulle så hemskt gärna vilja resa någonstans. helst till los angeles eller vancouver för det var så trevligt där och jag hann knappt se en procent av allt jag ville se. sen vill jag göra en storstadsturné: rom, amsterdam, prag, new york och tokyo MEN tokyo tänker jag bara åka till ifall jag har en guidetolk-kompis. jag gillar inte att peka och vara udda. i kairo var det konstigt när killen framför sfinxen ville köpa mig för några loppbitna kameler. nästa gång jag åker dit tänker jag se till att kunna lite av språket samt bära hatt. jag kunde läsa lite hieroglyfer från 2000 f.kr i luxor, men fattade inte ett ord av vad de snackade om på gatorna - bara om de sa saker som "michael jackson" och "pepsi max". men det hände rätt sällan. jag tänkte ta en turistbild framför hatschepsuts tempel där jag drog upp min tshirt men det var tur att jag ångrade mig.

No comments: