Apr 17, 2007

blodfrågan

nu är det ring P1 på radion, en dam ringde just in som var rosenrasande över det faktum att bögar inte får donera organ? är det sant? redaktionen på ring P1 googlar det just nu så jag gör det inte. galet. man testar ju alla organ/blod ändå och hetero, bi eller homo - spelar roll, alla kan ju bli lika fucked up. jag lämnade blod en gång men jag höll på att svimma för att jag var så klen av att ha tuber i armarna. jag fick en handduk efteråt med en broderad bloddroppe som plåster på såren. sen gick jag till H&M och tröstshoppade örhängen. en annan gång skulle jag ta blodprov och jag hörde blodet porla i tuben. jag höll på att svimma igen. sist jag gav blodprov höll jag verkligen på att svimma på riktigt, jag blev helt vit i ansiktet och det blev svart för ögonen så systern bara "oj det är bäst du lägger dig ner!" så fick jag ligga där i labbet som en fjant.

kommer ni ihåg när nigella lawson skulle renovera köket i sin nya lägenhet som hon delar med en sin kille den kända konstsamlaren vars namn jag inte kommer ihåg, och han just hade köpt det frysta blodhuvudet från den där konstnären vars namn jag inte kommer ihåg, och de stängde av elen under några timmar av renoversingsarbetet så blodhuvudet smälte och hela köksgolvet var fullt med blod?

No comments: