Apr 18, 2007

en sann historia

jag hittade en konversation jag skrev ner för fler år sedan när jag jobbade på ett 9-5 kontor:

jag köpte en överdådig blombukett när jag och tre jobbtjejer var ute på lunch.
jag: "jag ska ge dom till min kille, bjuda på lite middag, spela lite manilow - kamma hem lite poäng så han bjuder till."
den första tjejen: "haha hi fniss"
den andre: "min kille gillar inte blommor."
den tredje: "aha, det är ett sånt där jämlikt förhållande."

i bilen lite senare på väg tillbaka till kontoret:
billie joel spelade på radion. "uptown girl". jag sjöng med i falsett och sa "jag älskar billie joel". de andra var tysta och fnissade. en frågade "hur gammal är du?" jag sa "24". då blev det tyst igen.

sann historia.

sen sa jag upp mig och åkte till las vegas (också sant) och var fattig.

No comments: